تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
سرخط خبرها

«فرستادگان رضا (ع)» در محضر امام مهربانی‌ها| روایت دیدار تصویری رهبر معظم انقلاب با پیشکسوتان دفاع مقدس استان+ فیلم

  • کد خبر: ۱۸۵۱۳۷
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
«فرستادگان رضا (ع)» در محضر امام مهربانی‌ها| روایت دیدار تصویری رهبر معظم انقلاب با پیشکسوتان دفاع مقدس استان+ فیلم
هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس، هزاران جانباز، آزاده و رزمنده پیشکسوت جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در تالار قدس حرم مطهر رضوی گردهم جمع شدند و از طریق ارتباط زنده تصویری در دیدار سراسری پیشکسوتان دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب شرکت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، صبح امروز تالار همایش‌های حرم مطهر رضوی میزبان رویداد متفاوتی است. گردهمایی بزرگ پیشکسوتان دفاع مقدس که با حضور آیت‎ا... سید احمد علم‌الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی، مسئولان استانی، فرماندهان نیرو‌های مسلح و البته مردان و زنانی برگزار می‌شود که شاید گذر زمان، موهایشان را سفید کرده، اما نباید اجازه بدهید این چهره‌های سالخورده شما را فریب بدهد، زیرا شانه‌هایی که امروز به چفیه مزین شده است، همان شانه‌های توانمندی است که ۴۳ سال قبل، بار امانت دفاع از اسلام و وطن را به سلامت به مقصد رساندند و نهال نوپای انقلاب اسلامی را به درخت تناور کنونی تبدیل کردند. پیشکسوتان دفاع مقدس استان که امروز در تالار قدس گردهم جمع شدند، همان قهرمانان نام‌آوری هستند که زمانی مناطق عملیاتی جنوب و غرب را به جهنمی برای متجاوزان به ایران اسلامی تبدیل کردند؛ دریادلانی که اراده‌های پولادین داشتند و با روحیه خستگی‎ناپذیر خود، دشمن ایران و ایرانی را خسته کردند.

حضور خلوتِ اُنس است و دوستان جمع‎اند

پیش از اینکه همایش به‌صورت رسمی آغاز شود، دسته‌های بزرگ و کوچک مهمانان دورهم جمع شده بودند، از خاطرات گذشته می‌گفتند و یاد هم‌زمان شهیدشان را زنده می‌کردند. برایم شگفت‌آور بود که چطور با خنده و سرزندگی از تجربیاتی می‌گفتند که شاید حتی یک مورد از این روایت‌ها برای بسیاری از ما می‌توانست تلخ‎ترین رویداد زندگی‎مان باشد، اما به‌هرحال این‌ها پیشکسوتان دفاع مقدس هستند و تاریخ گواهی می‌دهد که ترس در وجود این دلاورمردان و شیرزنان راهی نداشته است.
شنیدم از روز‌هایی می‌گفتند که تشنگی محاصره دشمن امانشان را می‌برید و شب‌هایی که در تاریکی محض بیابان، حتی صدای صحبت کردن بعثی‌ها را به‌وضوح می‌شنیدند. یکی با هیجان از روایت شکار دشمن با اسلحه تک‌تیرانداز می‌گوید و دیگری لحظه مجروحیتش را شرح می‌دهد. در این میان، حضور بعضی‌ها هم بیش از سایرین به چشم می‌آید؛ آن‌هایی که یا پاهایشان را در میدان مین جا گذاشته‌اند و یا دست‌هایشان را به تأسی از علمدار کربلا فدای دفاع از دین خدا کرده‌اند. شماری هم که روی صندلی‌های سالن نشسته بودند اگرچه عینک‌های بزرگ دودی بر صورت داشتند و یا کپسول‌های اکسیژن همراهشان بود، اما هر چه بیشتر در آن‌ها دقیق شدم، جز اثر اراده و اقتدار در چهره‌هایشان نیافتم. 
یک دسته شاخص از مهمانان این مراسم را هم آزادگان سرافراز دفاع مقدس تشکیل داده‌اند. به آرامی که به جمع‎شان نزدیک شدم، شنیدم که از خاطرات روز‌های اسارت می‌گویند. از روز‌هایی که در انفرادی حتی روز را از شب تشخیص نمی‌دادند و زمان‌هایی که بر اثر ضربات مهلک تازیانه و باتوم، مفصل‌هایشان جابجا می‌شد. بخش دل‌چسب خاطرات همه‎شان، اما مربوط به ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ بود؛ زمانی که قطار اتوبوس‌های آزادگان به آغوش میهن اسلامی بازگشت و چشمان مضطرب و نگران خانواده‌هایشان به جمال این قهرمانان وطن روشن شد.

مقاومت، سرفرازتر از همیشه

به‌تدریج که موعد آغاز رسمی همایش رسید، پیشکسوتان بر صندلی‌هایشان نشستند و خود را برای ارتباط رسمی با حسینیه امام خمینی (ره) در تهران و سخنرانی رهبر معظم انقلاب آماده کردند. پیش از آغاز بخش اصلی مراسم، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان پشت تریبون قرار گرفت تا با هم‌زمان قدیمی خود صحبت کند. وی تأکید کرد که ۴۳ سال از آغاز جنگ تحمیلی می‌گذرد، اما آن‌چه امروز برای همگان روشن است، برافراشته ماندن پرچم آزادگی و ظلم‌ستیزی در ایران اسلامی و زمین‌گیر شدن دشمنان مکتب مقاومت است که همه این دستاورد‌ها به برکت جان‌فشانی‌های ایثارگران در آن دوران و صبر و استقامت آنان تا زمان حال، حاصل شده است.
سردار یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بیش از پیش بر تبیین و روایت تأکید داشته‌اند تا نشود اینکه ما حقایق را روایت نکنیم و دشمن آن‌طور که دلش می‌خواهد، مسائل را جلوه دهد. به همین دلیل، تلاش شده تا مدعوین برنامه امسال به‌موازات پیشکسوتان قهرمان دفاع مقدس، بخشی از بدنه جوانان را هم پوشش دهد. علاوه بر این، نقش زنان هم از جمله مسائلی است که هم در دوران دفاع مقدس و هم تاکنون نه‌تن‌ها کمتر از مردان نبوده بلکه در مقاطعی حتی مؤثرتر از مردان هم عمل کرده و بر همین مبنا، تقریباً نیمی از جمعیت حاضران از شیرزنان و پیشکسوتان بانوی دفاع مقدس و عرصه‌های عزت و شرف هستند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس استان از شهرستان‌های مختلف با این جلسه در ارتباط هستند، تصریح کرد: تکلیف شرعی، انقلابی و جهادی همه ما از یگان‌های مختلف نیرو‌های مسلح گرفته تا تشکل‌های مردمی این است که به میدان بیایند و در گسترش معارف دفاع مقدس بکوشند. حد پایانی هم برای این جهاد تبیین وجود ندارد و با وجود اینکه بیش از ۴۳ سال از آغاز جنگ تحمیلی می‌گذرد، اما همچنان آموزه‌های فرهنگی و تعالیم انسان‌ساز این رویداد الهی می‌تواند در قالب تولید فیلم، تألیف کتاب، انجام پروژه‌های علمی و جلوه‌های مختلف هنری نمود پیدا کند.
با پایان یافتن خیرمقدم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، جمعی از خانواده‎های معظم شهدا به جایگاه دعوت شدند و از صبر زینبی آن‎ها تجلیل شد. پس از این به ذکر صلوات و قرائت قرآن کریم، مراسم اصلی دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب آغاز شد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->